Comunicat del Joan Gil (versió breu) davant la difamació de l'Assemblea de Polítiques i Sociologia de la UAB


Comunicat del Joan Gil (versió breu) davant la difamació de l'Assemblea de Polítiques i Sociologia de la UAB

Davant l'estil del comunicat de l'Assemblea d'aquest dissabte, i les difamacions versades; em veig en l'obligació de defensar-me a nivell personal. Ho trobo una ofensa a tota la meva activitat contra el Pla de Bolonya i que és ben sabuda per ells. A nivell associatiu també respondrem.

M'agradaria desmentir, doncs, la meva participació en l'aprovació del Grau de Ciència Política, tal i com s'exposa en el comunicat esmentat.

Abans de tot, voldria fer esment que en el comunicat no s'inclou cap autocrítica pels seus mals resultats electorals. Ni tampoc es dona gràcies als qui els han votat. Que s'assembla més a una “pataleta infantil” de qui no sap perdre. I que és contradiu amb la seva crítica (que no el seu perdó) als atacs personals inapropiats produïts en el Debat electoral entre les dues candidatures i que van iniciar ells amb aquest tipus de mentides.
Els recomanaria reflexionar sobre el per què fa 5 anys que perden les eleccions i per tant, no són els representants legítims democràticament elegits pels estudiants de la Facultat. En comptes de dedicar-se a llençar falsedats a EPS a través de llicenciats que no podem respondre presencialment a aquestes difamacions. Ja que no estudiem a la Facultat.

Això dona arguments a dos fets:

1)   que vaig fer bé d'impulsar amb altres companys una alternativa a l'Assemblea a la Facultat (EPS, abans EPA) i una alternativa de campus (EPICA). Una alternativa útil, democràtica, plural i pacífica que ha aconseguit diversos èxits: web INFOQUES i informar de la T-UAB per estudiants, com a EPICA; idea i creació de la Comissió d'Igualtat, impuls del Consells d'Estudiants, idea i creació del sistema de delegats de curs i torn, defensa de la llibertat d'expressió contra els boicots a xerrades i inclusió de la partida per sostenibilitat com a EPA i aturada parcial de l'eliminació de tardes com a ExEREA i EPS/EPICA; entre d'altres
2)    que l'Assemblea continua sent liderada pel mateix sindicat; i que tot i que cada inici de curs exposen que l'Assemblea canviarà les formes i que hi ha gent nova; la línia difamatòria i conflictivista segueix més vigent que mai. 1 any i mig com a membre de l'Assemblea vaig tardar per adonar-me d’aquest l'engany

M'agradaria donar arguments per desmentir una difamació; que cal fer constatar que no ve acompanyada de cap prova. Entre d'altres elements que poden desmentir-ho en aquest breu comunicat n'exposo quatre:

        1) Jo vaig crear dos blocs (enllaç) per criticar l'aplicació estatal del Procés de Bolonya i per informar transparentment de l'activitat juntària com a representant per l'Assemblea.
                                                                                             
2) Vaig fer una explicació detallada a la Junta de la Facultat en que es van aprovar els Graus sobre per què calia votar No i vaig repartir un document explicant-ho via correu electrònic que penjar al meu bloc.          
                                          
3) Vaig dur a terme diverses entrevistes criticant l'aplicació del Procés. Un dels exemples que hi ha constància a Internet és de novembre de l'any 2009 en la Revista Campus Autònoma, llavors com a membre d'EPA. També cal recordar que vaig votar en contra dels dos Graus. L'Acta de la Junta de Facultat pot corroborar aquest fet, amb els 7 vots en contra dels 7 -inclòs jo- juntaris de l'Assemblea.
               
4) Vaig participar de diferents formes al moviment anti-Bolonya: membre del Comitè de Vaga del 2005, representant d'estudiants a la Junta de la Facultat buscant professors perquè acceptessin que votar No als Graus era el millor pels estudiants, impuls de dos referèndums: un per demanar l'opinió dels estudiants (referèndum sobre Graus) i l'altre per demanar-los (amb EPA i Assemblea) si calia paralitzar l'aplicació d'aquests ja aprovats; etc. També vull recordar que com a portaveu de l’associació d’ex representants –ExEREA- vaig fer un comunicat en contra del nou Pla Docent. Alguns membres vàrem llegir-lo en el debat entre Deganat i estudiants. Quin interès tindria després de ser llicenciat, en defensar la no eliminació de tardes?

Demanaria doncs que abans d’entrar en una batalla dialèctica inútil per la millora de les condicions d’estudi; reflexionéssim sobre la deriva que podem estar iniciant. És per això que estenc la mà als líders assemblearis per acabar amb això.
Properament escriure el comunicat extens i em presentaré a la Facultat per aclarir dubtes (si ho voleu fer via mail a propostes.gep@gmail.com).

Moltes gràcies i visca l’UAB! Reivindiquem una Universitat accessible per a tothom, sostenible, crítica, plural i científicament rigorosa

Joan Gil
Ex representant d'estudiants. Membre EPICA (RDF). Portaveu GEP i ExEREA

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Article "Salut mental i capitalisme: Què en diuen les dades i certa filosofia?"

Gràcies per ser el meu amic