ÈPICA: jornada de vaga universitària

Nosaltres ens hem adherit a la vaga; no ocupem.
Els universitaris confien coronar la vaga de dijous amb una gran manifestació (Notícia EP)         

Alumnos ocupan la Facultad de Políticas de la UAB y obligan a suspender las clases han ocupado este martes la Facultad de Políticas y Sociología para protestar contra los recortes en la enseñanza superior , y han obligado a suspender las clases el martes y miércoles.

Durant aquests últims dies, i sobretot durant aquestes últimes setmanes hi hagut jornades de mobilitzacions dels universitaris. Han estat rebudes amb entusiasme i han estat secundades la majoria pel moviment estudiantil assembleari (a l'entorn del sindicat SEPC), pel propi SEPC, per l'AJEC (els membres de l'AJEC a la UAB participen d'ÈPICA), de la pròpia coordinadora d'estudiants, etc. La plataforma PUDUP fou la organitzadorai la que convocà a la jornada de vaga i manifestació.


Plataforma Unitària
Jo com a membre d'ÈPICA he participat d'això. En dues assemblees de la PUDUP. La primera fou una de les originàries. Però, no m'hi vaig poder estar gaire i la meva participació fou nul·la. I la última fou la de divendres prèvia a la setmana de mobilitzacions fortes, en la qual sí vaig intervenir, però molt poc. Primer, per la mala organització. Segon, perquè em faig "gran": cert desordre em cansa! I tercer perquè últimament contemplo com noves generacions d'estudiants ho lideren! M'agrada! Veig empenta (desordre, també...). I molta il·lusió. És el que té la renovació. I me n'adono que ja hi ha nous lideratges. Per cert, dues noies les coneixia (vinculades al moviment AcampadaBCN: d'aquí el desordre?)!

Això de la PUDUP però no ha sumat als membres del PAS (informàtics i altres treballadors universitaris com els de gestió acadèmica, suport logístic i informació)!

Una llàstima. Certament. Perquè es necessita més gremialisme i més unitat! Mes comunitat universitària, societat civil... i menys "capelletes"!

Això de la PUDUP al cap i a la fi és un entremig entre la PMDUP (liderada per l'AEP i també pel SEPC) i la CAE (liderada per UB-Raval i SEPC). La primera fou més tècnica, més "plataforma de sindicats i assemblees". I l'altre fou més "coordinadora d'assemblees". Evidentment menys tècnica, amb menys comissions permanents. I per tant, menys sòlida: un moviment social necessita elements d'estabilitat com sindicats. Però bé, això seria un altre tema: al final la CAE es creà per l'estratègia radicalitzadora del SEPC. Marginant així AEP.

ÈPICA
Com bé sabeu, ÈPICA, la coordinadora d'estudiants plural que vàrem impulsar uns companys d'EPA i JUNTS fa dos anys; també s'hi va adherir. Creiem doncs que cal reivindicar el nostre posicionament contrari a l'augment dels preus de les matrícules de graus i postgraus, la reducció de màsters (postgraus) sense participació estudiantil, així com l'acomiadament de personal docent, i altres retallades!

Totalment d'acord amb la vaga i la manifestació: en canvi no opinem el mateix de les ocupacions. Jo personalment no. Penso que no cal trepitjar els drets per reivindicar! És més: així no sumes!

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Article "Salut mental i capitalisme: Què en diuen les dades i certa filosofia?"

Gràcies per ser el meu amic