Inici de curs: finalitzant etapes, guardant carpetes antigues

EL MEU DIARI PERSONAL (PART 1)

Avui i durant aquestes setmanes m'estic dedicant a guardar en carpetes alguns arxius antics. En la meva vida personal i associativa, estic fent el mateix amb alguns aspectes concrets.

És l'hora -ara sí, ara no m'ho impedirà ningú ni cap context- de deixar enrere una etapa de mobilització i activisme estudiantil. Com a mínim, a la primera fila i com a dedicació especial. Fa un any que expresso als meus companys de lluita -de la coordinadora i de l'associació d'estudiants- que vull que aquestes dues associacions es regenerin i s'enriqueixin amb nous líders juvenils estudiantils que aportin i enriqueixin al moviment estudiantil plural que nosaltres hem representat. És l'hora de deixar, ara definitivament, la responsabilitat de debat i formació de la coordinadora ÈPICA a la UAB. I també la de portaveu del Grup d'Estudiants de Postgrau (GEP). Però abans de que això succeixi -durant aquest curs-, aposto per treballar internament per una millor organització democràtica, flexible i permeable, tant d'ÈPICA, com d'EPS (l'associació d'estudiants plural, democràtica i pro positiva de la meva antiga Facultat). Per difondre tot allò que hem fet i seguirem fent. Per millorar la comunicació interna i exterior de la coordinadora. Per implantar noves associacions en noves facultats, ara si, d'una forma més estable i duradora. Acabant d'aquesta manera, amb la feina que ens tocava a nosaltres dur a terme. De cara als que vindran a continuar la nostra tasca.

Aquesta declaració, és d'intencions, i no té cap però: està decidit, i aquest últim curs per qüestions que no venen al cas, ja he estat prou desconnectat del món estudiantil, universitari i educatiu; com per poder realitzar bé aquest pas de deixar la primera “línia de batalla”. És una cosa que he fet progressivament durant aquest primer any de màster en un centre adscrit a la UAB i que en aquest segon i últim curs realitzaré de forma contundent.

Confio en tots aquells que vindran i que ja estan liderant el nou moviment estudiantil plural, amb les eines (associacions, discurs, coordinadora, programes electorals antics, experiències explicades de temps remots, ...), com és el cas de l'Andreu Porta, membre d'EPS, que ja està a la Permanent d'ÈPICA; per citar-ne un.

És per això que ho volia fer pal·lès. Últimament estic molt cansat -fa mesos que arrosego, tot i que ara estic molt millor, un petit problema personal, i a més el meu activisme ja no m'il·lusiona com fa un temps-; entre el moviment estudiantil, d'indignació i independentista social que no paro quiet; i en canvi, no em trobo realitzat a nivell associatiu. Necessito doncs, descansar d'un d'aquest fronts -l'estudiantil- per seguidament deixar acabat el d'indignats -per mi s'acabarà quan assolim els objectius de política local-. L'independentista, emperò sembla que trigaré a deixar-lo gràcies a la "llarga" transició nacional de CiU que ens espera.

Això no vol dir que no tingui cap relació futura amb la Universitat Autònoma o el món estudiantil i universitari. Ans al contrari. Estic creant un grup d'ex activistes i ex representants. I també, entre d'altres coses, estaré pendent de la creació de l'Alumni UAB.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Article "Salut mental i capitalisme: Què en diuen les dades i certa filosofia?"

Gràcies per ser el meu amic