Feina feta per ÈPICA: èxit a l'estiu!

Com a representant d'estudiants al CEUCAT hem aconseguit un èxit

QUÈ ÉS?
El CEUCAT és el Consell de l'Estudiantat Universitari de Catalunya. Va ser creat per la Generalitat. És un organisme públic que reuneix tots els representants d'estudiants de les Universitats catalanes.
També de les universitats privades o no presencials (virtuals). Vaja, com l'ACUP reuneix els rectors. El mateix, però amb els estudiants. Hi ha dos membres per cada universitat: un de titular del vot i un altre, suplent. És un organisme nou que al principi no em semblava de massa utilitat. La única utilitat era per controlar i tenir interlocutors entre els estudiants. Tenir algú per parlar. Per quan hi ha protestes. O altres merders. Pels estudiants em semblava un espai més per dialogar. I poca cosa més...

CONSELL DE L'ALUMNAT EN PROCÉS
A la UAB, com el Consell no està creat els estudiants no varen elegir -sols- els dos representants. El Consell de Govern amb PAS i docents va elegir.

El Consell estudiantil de la UAB (el Consell de l'Alumnat) que tot i les propostes per crear-lo des d'ÈPICA encara no s'ha reunit mai; resta pendent. El president del Cd'A de la UAB hauria de ser titular. El titular del vot al CEUCAT. I el Ple del Consell hauria d'elegir un suplent.

El procés es va obrir i es va dur molt bé. Per part de l'ETC i el Delegat d'estudiants. Un procés obert participatiu però que encara, després d'un any, no acaba. A hores d'ara encara no dona fruits.

REPRESENTANT LA UAB AL CEUCAT
A la UAB ens vàren triar a mi (suplent) i al Carlos. En Carlos Pérez és el titular del vot. Jo i ell som amics. Ell és el líder de la plataforma E-UAB. I jo sóc el responsable de debat i formació. De la coordinadora ÈPICA Units Summem de la qual tant us parlo.
Prenem les decisions -previ debat a E-UAB i ÈPICA- amb tots els estudiants de la UAB en reunions que convoquem a l'Edifici ETC del campus. Obertes a tothom, la última només hi havia un no adscrit a E-UAB i ÈPICA. O com a molt dos.

UN NOU WEB PELS ESTUDIANTS
Una idea proposada per mi i recolzada pels dos ja està en marxa. D'aquí que comenci a pensar que el CEUCAT és més útil pels estudiants. És una nova web que agrupa totes les informacions de beques privades i públiques de l'Estat, Generalitat i bancs que estarà oberta al web del CEUCAT. Encara no resta oberta. En una presentació d'ÈPICA a la facultat de Comunicació vaig explicar això com un èxit d'ÈPICA. Tot i que ho és tant del CEUCAT com de'n Carlos crec que la idea fou meva i per tant d'ÈPICA UAB. És una forma perquè entenguin els 150-200 estudiants nous. No sé quants hi havia! Que és útil. Que s'han d'organitzar. Perquè venen temps durs (fins i tot això ho vaig dir jo!), cosa que els vaig repetir. Massa cops potser!

Els vaig dir que les convocatòries de beques que els representnats actius érem els únics en conèixer ja estarien accessibles totes al web. És una web senzilla. Com la de la UAB. Que ha fet fa poc amb la mateixa intenció d'informació pública i actualitzada.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Article "Salut mental i capitalisme: Què en diuen les dades i certa filosofia?"

Gràcies per ser el meu amic