(Fa uns mesos) Situació del català a la UOC

Fa un temps com a col·laborador de la Plataforma per la Llengua (també col·laboro a Ara o Mai, a la Plataforma en Defensa de la Filosofia, etc.)- vaig enviar un correu al Síndic Rafael Ribó denunciant la situació del català als màsters de la UOC -és el que més escandalós trobava la Plataforma per la Llengua-. Rafael Ribó, que està fent un molt bon paper modernitzant la institució i deixant-la molt millor que abans (més ordinadors, més personal, etc.), però que perd prestigi per qüestions d'eficàcia i de competències -que ell no té cap culpa-; em va contestar. Em va arribar una carta dient-me que era una qüestió que calia tractar primer al Síndic universitari (UOC en aquest cas). Tot i el retorn -i per tant, la impossibilitat de dirigir-me al de la UOC -sóc de la UAB-, vaig agrair però, l'agilitat en la resposta.

Sr./Sra.,

El 80% dels estudis de postgrau que ofereix la UOC no es poden cursar en català. Ni tan sols el Campus Virtual està disponible en la llengua pròpia del territori d'origen de la UOC. En aquest 80% de màsters, postgraus i doctorats, no pots expressar-te ni fer l'activitat d'aprenentatge en català. Està clar que el professorat que s'incorpora a la UOC no té coneixements suficients en la nostra llengua.

Els i les futurs professionals de la Catalunya tenim dret a poder exercir la nostra activitat en català.

La UOC incompleix sistemàticament les convencions internacionals sobre Drets Humans que protegeixen les llengües minoritàries: per citar-ne dues, el Pacte Internacional de Drets civils i Polítics (ONU, 1966) i la Declaració Universal de Drets Lingüístics del 1996.

A més, també vulnera per sistema la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d'Universitats de Catalunya i la Llei 1/1998, de 7 de gener, de Política Lingüística.

És per això que exigeixo que es prenguin les mesures oportunes per tal d'esmenar aquestes greus irregularitats.

Atentament,

Joan Gil
Estudiant de màster (UAB).
He estat representant estudiantil a la Junta de Facultat.
Membre del Consell d'Estudiants de Polítiques i Sociologia.
Actualment tinc una responsabilitat a la coordinadora ÈPICA.
Sóc portaveu del Grup d'Estudiants de Postgrau de la UAB.

Però sobretot, vaig participar en la campanya pel català de la Plataforma per la Llengua com a portaveu d'EPA, entitat estudiantil adherida.

Comentaris

Anònim ha dit…
el logo d'AEP!!
Joan G. ha dit…
Si, és l'única fotografia que tinc a l'escriptori sober el català.
Joan G. ha dit…
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Joan G. ha dit…
Si, és l'única fotografia que tinc a l'escriptori sober el català.
Anònim ha dit…
paràsit

Entrades populars d'aquest blog

Article "Salut mental i capitalisme: Què en diuen les dades i certa filosofia?"

Gràcies per ser el meu amic