Una PMDUP 2.0?

Si l’administració crea comissions per no resoldre els problemes, els de la CGT creen plataformes. Després de portar al món l’Assemblea PDI-PAS de les Universitats Catalanas (l’assemblea fantasma!) i la Plataforma contra el PRIM, els funcionaris revolucionaris han fet una Crida per la creació de la Plataforma Unitària en Defensa de la Universitat Pública. Tenen una trobada el proper divendres 29 d’abril, a les 18 h. a l’aula 52.023 del campus de Ca l’Aranyó de la UPF, oberta a qui treballa i estudia a les universitats públiques que tant a títol individual com en qualitat de membres d’alguna organització (professional, sindical, moviment social…. ) vulguin afegir-se a la creació d’una Plataforma Unitària en Defensa de la Universitat Pública. L’ordre del dia previst serà:

1- Constitució de la Plataforma
2- Preparació i convocatòria d’una Assemblea General de les Universitats de Catalunya
3- Programa de mobilització i difusió
No està el món per anar parint plataformes i després abandonar-les. Una mica de planificació assembleària, sisplau.
  1. Joan Gil Oliveras:
    Jo entenc més aviat que és un intent de refundar la Trobada d’Assemblees d’Estudiants. Aquesta última formula d’unitat de les Assemblees d’estudiants, sobretot UB i UAB, ha estat la continuïtat d’una Coordinadora d’Assemblees d’Estudiants (CAE) que no va tenir èxit. La qual cosa en el seu moment, i no vull semblar pedant, ja vaig preveure aquesta possibilitat al meu bloc fa uns anys. Quan la CAE “assembleària” (amb presència del SEPC) va substituir la PMDUP (abans PDUP) “tècnica” on hi havia presència d’altres sectors com el sindicat AEP (de forma directa i tècnica). Es van carregar la PMDUP per marginar-nos. Quan jo era d’AEP, clar. I van crear la CAE. La CAE ha deixat de funcionar. Perquè el moviment anti-Bolonya ha desaparegut. I la PMDUP, plataforma estable al llarg del temps, ha demostrat ser més eficaç (a nivell de mirar la durada de temps que va existir). Això de la PUDUP podria ser una nova eina estil PMDUP després del fracàs de la CAE. Tot està per veure-ho. Firmen gent de CGT i Assemblea de Tercer Cicle, sobretot. Ja veurem. Jo de moment li dono un vot de confiança, tot i les meves males experiències.

  2. Joan Gil Oliveras
    Jo no podré assistir, però els desitjo el millor. Sobretot, per donar a conèixer alternatives. N’estic fart d’una esquerra conservadora. D’una esquerra que rep cops i no lidera. Certament, són temps difícils; però sempre ho seran pels que volem un futur sense privilegis.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Article "Salut mental i capitalisme: Què en diuen les dades i certa filosofia?"

Gràcies per ser el meu amic