L'Assemblea d'estudiants de la meva antiga Facultat no es presenta al debat electoral

Així. Tal i com expresso en el meu titular d'avui. En Gerard Domínguez. Un bon amic de l'associació d'estudiants que varem fundar (EPA), i que ha presentant candidatura com a EPS amb d'altres estudiants de la facultat. M'ha explicat que avui cap assembleari s'ha presentat al debat electoral on havien de discutir sobre les propostes i el programa electoral que cadascú oferia, tant EPS com Assemblea


Els de la candidatura EPS han volgut parlar d'allò que ha fet EPA durant l'últim curs, que no és poc. També han platenjat les noves propostes que estan debatent i en les quals hi he pogut intervenir (limitadament).

Temps per eleccions no però si per redactar comunicats ràpids (hi estigui d'acord o no)
En resum. A mi em sembla molt fort (i irrespectuós per part dels assemblearis) no presentar-s'hi. Diuen (excuses barates) que només han tingut deu dies (des de que van aparèixer els cartells institucionals que ho anunciaven). Només! Diuen que en deu dies no han pogut fer cap assemblea (però si cada setmana se n'hauria de fer una) i tampoc m'enganyaran ara i em diran que no en podien fer una d'extraordinària per un tema important com aquest, per millorar el debat entorn el futur de la facultat. Per la kale borroka si que tenen temps: http://assembleafacultats.blogspot.com/2010/10/convocatoria-assamblea-de-facultats-ub.html

Sectarisme és Assemblea de Polítiques
A mi em van fer una Assemblea extraordinària. Un dilluns. Alguns bons amics i professors propers ho varen anomenar “judici popular”. Ho sigui, t'ensenyaven la porta de sortida de l'Assemblea. No suportaven la veu dissident. Evidentment que vaig ser jo qui vaig marxar (alguns líders assemblearis de Polítiques s'excusen d'això que va passar fa dos anys en aquest fet, malament rai si m'haguessin hagut de fer fora a patades, ja en tenia prou amb la presssió socia. Una Assemblea on l'únic ordre del dia era jo i les meves actituds “anti assembleàries”. L'Assemblea de Polítiques, ho sigui, els líders del sindicat que la instrumentalitza i manipula, no enten de democràcia, consens, respecte a la dissidència interna, contraargumentació, etc. Ni ho entenen ni ho volen entendre: el sectarisme els fa més forts.

Falta de respecte
Primerament perquè el públic assistent s'ho mereixia. Eren pocs, però eren estudiants no actius però si reflexius i que votaran en les eleccions a representants d'estudiants a la Junta de la Facultat i que volien escoltar les diferents opcions electorals (i també participatives/associatives). I després perquè tenen por, perquè no saben que dir i perquè menyspreen les eleccions. A ells ja els va bé la baixa participació perquè el llindar de vots assembleari és de 100-120, si augmenta, ells perden, no del tot segur però amb molta probabilitat si.

Això s'ha estat debatent amb un bon company de l'Assemblea (independent, dels pocs que sempre hi ha) que com jo en el seu dia (1 any i mig intentant que l'Assemblea fos això, una assemblea democràtica i plural) creu en que l'Assemblea “és de tots”. 

Hi ha hagut força debat a Facebook:

Gerard Dominguez (EPA i EPS) L'Assemblea de Polítiques i Sociologia no es presenta al debat electoral amb Estudiants de Polítiques i Sociologia (EPS!). Han preferit impedir un debat que saben perdut donada la bona feina feta per nosaltres durant el curs passat i una candidatura amb visió de facultat i idees per a millorar-la. El 4 de Novembre, ho tinc clar.


Joan Alginet (PEF) Sort i endavant, aquesta gent veig que no canvien, haurem de continuar insistint. A base de perdre eleccions n'apendran, no en tinc cap dubte. Espero que feu una molt bona feina i guanyessiu aquestes eleccions . Almenys, no tindreu el meu vot, però si el meu suport moral.


Gerard Domínguez (EPA i EPS) Fa pràcticament 10 dies que se sabia el dia i hores del debat, per tant si amb 10 dies l'Assemblea no te temps per preparar un debat, molt em temo que no té res a dir. O, vist des d'una altra òptica, per què EPS sí que tenim temps per a preparar el debat i en canvi Assemblea no? No serà que un té molt a dir i l'altre no massa? Molt em temo que a l'Assemblea li convè que no se sàpiga que hi hagi eleccions per tal de no mobilitzar la gent que votaria i EPS, i sobretot evitar un debat per evitar quedar en evidència.


Gerard Domínguez (EPA) Pedro, si vas a la llista de la Assemblea, se suposa que saps contra què vas, què propeses i tens una anàlisi feta al votlant de la facultat. Si no és el cas, potser l'Assemblea hauríeu de retirar la vostra candidatura.
I això de que l'Assembleano té massa a dir perquè s'hi vehícula la voluntat dels estudiants de forma plural i consensuada, o no saps què és l'Assemblea o vius enganyat o enganyes. Per molt que vagi de fòrum popular i estudiantil, hi ha un ordre del dia innegociable que redacta el poliu bureau de sempre. Per això ha perdut tota legitimitat.


Júlia Mas (EPA/EPS) ha sigut una llàstima, tenia ganes d'explicar la feina que s'ha fet aquest últim any i els projectes que tenim per endavant. I tenia més ganes encara d'escoltar les propostes que duia l'assamblea en el seu programa per les eleccions a la junta.


Un servidor (Joan Gil, EPA) Felicitats amics i companys d'EPA (i EPS) per fer la feina que heu fet de forma voluntària i generosa.Continueu així. Evidentment, com menys participació, l'Assemblea (que els que coneixem el tema ho sabem) té un cupo de vots d'uns 100-120 a totes les facultats, que augmentant la participació a més del 20% fa que guanyi la opció radicalment democràtica, progressista, catalanista i desenfadadement útil. Que com tots sabem seria EPS (EPA) i no l'Assemblea.


La diferència entre l'Assemblea i EPA (EPS) és aquesta: vosaltres aposteu per augmentar la participació estudiantil i la democràcia interna universitària i els altres (Assemblea) per confrontar-s'hi sense transformar res (cosa que vol dir que no tenen la necessitat de fer canvis reals en la legalitat universitària). Els estudiants volen millorar les condicions d'estudi i que la universitat rutlli molt millor. Les Assemblees instrumentalitzades a l'Autònoma (parlem en plata i no ens fem trampes al solitari) pel sindicat SEPC (20 estudiants que ho lideren) simplement fan agiprop de la seva ideologia (legítima, fins i tot estic d'acord amb moltes de les coses què diuen però això no és fer sindicalisme estudiantil, això no és fer política universitària, això no serveix per millorar la Universitat Pública i de Qualitat). Les Assemblees, no poden parlar de democràcia després d'imposar a moltes aules, les ocupacions. Pedro, jo també vaig estar a l'Assemblea: no serà mai plural, fes el canvi, passa't a EPA i comença a pensar en allò que pots aportar a la facultat i no en fer propaganda ideològica (això fes-ho, però no ho presentis com a "assemblea d'estudiants" o "sindicalisme estudiantil").
Parlem de realitats i no de retòrica Pedro. Què quan jo estava EPA hagués volgut una nova Llei d'Universitats? Si, però toquem de peus a terra. Parlar d'allò que se sap -de moment- no està dintre les nostres possibilitats quan hi ha problemes dels estudiants -incompliment exàmens, augment preu del material de la carrera i del campus virtual, desaparició del torn de tardes com a "possibilitat real"-; parlem d'això Pedro i segurament ens posarem d'acord.


EPA és l'eina. EPS és la candidatura.

Comentaris

un de la UAB ha dit…
Deixa'ns en pau JOAN!

Entrades populars d'aquest blog

Article "Salut mental i capitalisme: Què en diuen les dades i certa filosofia?"

Gràcies per ser el meu amic