Greu error de les JEV: s'ha de defensar la llengua catalana!

Les JEV (també les JERC) foren els que van tenir un milor discurs i presentar propostes al debat de l'Àgora de jvoentuts polítiques. Emperò s'ha de dir tot i ser-ne conscient. Atents a la notícia:

Això és un greu error. En 4 ocasions no s'ha trobat cap grup adient pel Roig.cat. A mi, amics i companys mai m'hi trobareu fins que no hi hagi grups en català. Per coherència. No només és música, com bé sabeu: també és política.  

Quan ho feu bé, ho reconec, quan no, també!!!

Parlant amb un company de JEV, se m'ha informat de la dificultat de contractar grups en català i omplir Razz2. Com si la qüestió fos econòmica i no política (escollir un grup en català o en castellà). Hi ha alguns dubtes al respecte que em plantejo: és tant difícil omplir Razzmataz 2 amb grups catalans que siguin barats? perquè un grup en francès és més barat de contractar que un de català? Jo conec grups en català  que són molt barats, evidentment, no sóc un expert musical i de l'oci i no sé si omplirien Razz2, però de tres grups en podia haver un en aquesta ocasió?

Entenc que qualsevol associació ha de fer que el seu pressupost quadri i aquest tipus d'actes són per engruixir els ingressos d'aquest pressupost, però la llengua és una qüestió política. I els grups en català a l'AMB són molt útils políticament parlant. I s'hauria de fer un esforç al respecte.

A favor de JEV, emperò, exposo el que m'ha comentat al meu mur del Facebook: "al festival predecessor, "l'Empordà Roig", si que hi van actuar grups de música en català; i l'any passat es va organitzar un festival de música en català (el Trifàsic Festival) amb un grup del Principat, un del País Valencià i un de les Balears a Tarragona." La qual cosa, recordo perfectament.

És ben cert, que aquests concerts (la majoria de cançons dels DJ's són en català també en els concert de JEV) no estan subvencionats per la Conselleria de Joventut, com si passa amb d'altres joventuts polítiques.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Article "Salut mental i capitalisme: Què en diuen les dades i certa filosofia?"

Gràcies per ser el meu amic