Disculpes pel to, pel context i pel moment. No pel contingut. Assemblea i AJEC menteixen.

Presentació dels col·lectius d'estudiants de la Facultat als estudiants de Primer curs (torn: matí)

Fa una setmana, vaig haver de presentar EPA a la meva facultat, perquè els meus companys no podien fer-ho. Vaig accedir a presentar-ho jo tot i que ja no formo part dels estudiants d'aquesta facultat. Ja m'he llicenciat. 

M'havia preparat -el dia abans- uns 6 o 7 punts (preguntes i respostes que es podien fer) per explicar perquè calia associar-se amb EPA. El primer tractava sobre les raons que tenim per associar-nos i organitzar-nos col·lectivament, a la Universitat, en les associacions estudiantils. El següent volia explicar perquè no ho fèiem amb l'Assemblea; ho sigui, perquè havia nascut EPA, un breu resum històric per situar-los; però aquí em vaig encallar i vaig usar un estil poc habitual en mi mateix i del qual renego. Pel to. Pel context. Pel moment. Però no pas, pel contingut, que és tot cert, des del meu humil punt de vista.

Voldria demanar unes mínimes disculpes. Als membres d'EPA que actualment ja estan reunint-se per regenerar l'associació d'estudiants que varem fundar fa més d'un any i mig. I els quals els felicito pel seu interès en el futur de la facultat i d'EPA. 

No demano perdó a ningú. Se'm va escalfar la boca presentant EPA als estudiants de Primer curs; els quals es van quedar boca badats pel que deia (evidentment, no devien entendre ni la meitat del que estava exposant). No per cap motiu, és clar.

Perquè em va passar? Perquè em vaig mig enfadar quan no és la meva forma habitual d'ésser? No és que vulgui negar que sovint, quan debato, m'esplaio o intento ser incisiu. No pas. Ho intento canviar, un xic, però, ja està. És l'estil que vaig utilitzar el que no va amb mi. No puc començar tant durament contra el què representa l'Assemblea ja que no és ni bonic, ni es entès pels que m'escoltaven l'altre dia. Però perquè vaig contestar així -un to dur- la pregunta de perquè no ens organitzem amb l'Assemblea?

Doncs perquè primerament l'Assemblea s'havia presentat. Altre cop amb el seu discurs democràtic, plural, moderat i inclusiu. Ho sigui, altre cop, enganyant els nous estudiants. Com em va passar a mi (1 any i mig intentant que aquell niu de sectarisme es pluralitzés, sense èxit). Compte! No dic que tots ho facin de forma intencionada! Em vaig trobar amb un d'ells que em va dir que el to que havia usat no era el correcte i que això que jo criticava de l'Assemblea (estil de fer en les ocupacions antidemocràtic i coactiu, per donar un exemple) era "el passat". I que ara, canviarien. Sempre han dit el mateix, però potser el bon company assembleari s'ho cregui i no tinc pas, perquè generalitzar sobre tots els assemblearis. Però tampoc podia no contestar-los.

El meu to a la Sessió de Benvinguda als estudiants de Primer curs va estar molt mal plantejada, producte de que m'havia mig enfadat en sentir tantes mentides per part de l'Assemblea.

Us faig cinc cèntims del que va dir el representant de l'Assemblea en aquella sessió: "som l'òrgan legítim de representació dels estudiants", "fora de les institucions", "on tothom té dret a veu i vot", "on no hi ha càrrecs com en d'altres associacions", "és horitzontal", i el millor de tot: "no té cap línia política marcada". 

Això és una falta de respecte a la resta d'associacions. Des de quan "no tenen línia política" si tots pertanyen a un mateix sindicat (quasi tots, clar). Des de quan són considerats (legalment no pas) un "òrgan" de representació (ni de participació!). Des de quan "no hi ha càrrecs", si tots sabríem dir quins són els seus líders? Si us plau: és una vergonya. Volen prendre'ns el pèl altre cop amb el seu discurs d'inici de curs (més moderat i més respectuós).

Després d'això vaig dir que ni eren democràtics, que ells eren els mateixos que imposaven als seus companys de classe durant les ocupacions si es feia o no classe, etc. Però amb un to, de certa mala llet, tot sigui dit de pas.

Per finalitzar, el representant d'AJEC va dir que jo m'havia endescuidat de parlar de PEF quan parlava de les associacions existents. La PEF en un any s'ha reunit un cop, i perquè els vaig dir que s'unissin a la EPA. I a sobre diu (en Jonnhy) que ara AJEC reimpulsarà una nova PEF. Quina barra: fins i tot ho reconeix ell que PEF no existia l'any passat. També va dir que EPA "era una  escissió de la PEF", lo qual és molt fals. Cap va militar a la PEF, jo a l'Assemblea si. PEF que en part existeix, perquè gent com jo va mobilitzar a amics i companys a pluralitzar l'Assemblea. Recordem-ho.

Ho sigui,que com a mínim, el to no era el correcte, però l'únic que no va mentir vaig ser jo. Perquè AJEC i Assemblea si van mentir. 

També és cert que vaig deixar clar el què hem fet durant 1 any i mig (Consell d'Estudiants, sistema de delegats, partida per sostenibilitat, contra el malgastament de recursos i per l'accés als discapacitats, Comissió d'Igualtat contra tota discriminació patida a la Facultat per part de companys o de la institució per raons econòmiques, LGTB i altres, etc.). Així com he dit perquè cal associar-se: sense acció col·lectiva no hi ha solucions, que altres no duran a terme.

Per cert, que consti que el Jonnhy em cau molt bé i és un compromès pels estudiants. 

Comentaris

Adam ha dit…
Joan nen!

Heu fet coses però el "consell d'estudiants" i els "delagats de classe" no ho heu fet (només) EPA, n'hi ha hagut d'altres o potser no recordes alguna reunió parlant del tema i de la seva composició amb el Rambla, etc). I us penjeu tot el mèrit (com a mínim tal com ho dieu).
Per cert, no tots els de l'assemblea són d'un sindicat. I la línia la marquen els que hi assisteixen (jo dic, si 20 peperos hi van l'assemblea serà de dretes, ja saps, ante la duda... voto!).
Joan G. ha dit…
EPA tenia entre les seves propostes el sistema de delegats, i així ho va exposar a l'Equip de Deganat que volia introduir aquesta figura tècnica dintre d'un Consell d'Estudiants proposat per la Rectora a tot el campus.

Tot no. Però hem estat els que hem fet molta més feina.

No tots. La majoria. El dia que a l'Assemblea, el vot sigui realment una eina democràtica, avisa'm. Abans aquests del PP els hi diran quatre de grosses, no?

Salut company; ens veiem en les "lluites"!

Entrades populars d'aquest blog

Article "Salut mental i capitalisme: Què en diuen les dades i certa filosofia?"

Gràcies per ser el meu amic