El 2 de juny: Sessió de Pràctiques Professionals a la Facultat. El 19 de juny, l'Acte de Graduació.

Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
Cloenda del Pràcticum Professional
Sessió Dimecres 2 de juny de 2010
De 9:30 a 11:30h: Tutories grupals per a les exposicions orals. Cada grup es trobarà amb el seu tutor/a a l’aula assignada.
Grup 1 – Francesc Morata.......... Seminari A
Grup 3 – Núria Font.................... Seminari B
Grup 4 – Juan Pablo Soriano..... Seminari C
Grup 5 – Ferran Izquierdo.......... Seminari D
Grup 6 – Pilar Carrasquer.......... Seminari E
Grup 7 – Fausto Miguelez.......... Seminari F
Grup 8 – Carlota Solé................. Seminari H
Grup 9 – Andreu Lope................ Seminari G
 
D’11:45h a 13:30h a la sala d’Actes:
Taula Rodona « Les competències professionals i la inserció professional dels titulats/des en Ciències Polítiques i Sociologia »
 
Ponents:
 
Jordi Pujol, Gerent del Col·legi de Politòlegs i Sociòlegs de Catalunya.
 
Montserrat Martínez. Llicenciada en Sociologia (1999). MiT, Investigació i Estratègia.
 
Nicolau Rubio. Llicenciat en Ciències Polítiques (2003). Secretaria General del Departament d’Acció Social i Ciutadania.
 
Presentació a càrrec del responsable de pràctiques professionals de la Facultat, Joel Martí

Bellaterra (Cerdanyola del Vallès), 20 de maig de 2010

A més, cada grup de pràctiques professionals (Pràcticum de la Llicenciatura) haurà d'entregar més tard del dia 2, la memòria de pràctiques i una enquesta per valorar la satisfacció i utilitat (així, com les queixes) dels estudiants per fer un estudi per part de la Facultat de la situació d'aquest curs entorn el pràcticum.

Recordant-me de la meva etapa com a juntari
Sort, que la meva postura la tinc ben clara des de la confecció dels nous plans d'estudi (Graus), en els quals, vaig aconseguir fer que les pràctiques professionals fossin considerades assignatures optatives, i una professora (la Teresa Sordé diria) va exposar que caldria algun tipus de control ètic de les pràctiques professionals perquè no es convertissin com jo havia explicat en o bé "una explotació de l'estudiant en base a una feina que no té vinculació amb la carrera". Em referia per exemple, a fer de secretari, a únicament recopil·lar documentació, a dur cafès o a ser l'acomodador d'esdeveniments. O bé "a no dur a terme cap activitat concreta o interessant, i fer més nosa que servei". Recordo també que vaig esmentar un informe de CCOO que deia que els estudiants en pràctiques eren usats pels empresaris per no cobrir vacants. Vaig exposar que aquesta primera experiència "laboral" (per dir-ne d'alguna forma: més aviat, aprendre les normes d'obediència laboral i a sentir-se ramat) l'haurien de pagar les empreses i les institucions, i no els hauria de sortir gratis via Estat (Universitat en aquest cas). També vaig dir que era un frau que no cobréssim. 


Recordeu que el 19 de juny se celebrarà l'Acte de Graduació.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Article "Salut mental i capitalisme: Què en diuen les dades i certa filosofia?"

Gràcies per ser el meu amic