Acte de Graduació i constitució del Consell d'Estudiants

Com a delegat de 4rt curs i portaveu de l'EPA sortint, us voldria informar de dues qüestions.

Acte de Graduació: els preparatius en marxa

El Degà m'ha exposat que el dia de l'Acte de Graduació i tota la organització de l'acte -que serà molt "xulo"- recau a l'Equip de Deganat. I que per tant, no podem fer una assemblea o reunió per decidir-ho entre tots els estudiants de 4rt curs d'ambdues carreres que s'oferten a la Facultat. Per qüestions "òbvies". Em va exposar que els preparatius estan en marxa, i que com a mínim, un dels nostres familiars hi podrà assistir. Serà un acte sobri, amb un grup de teatre conegut i molt interessant. Es tornarà a dur a terme al Claustre, a l'edifici del Rectorat. No durarà gaires hores. Al final, se sortirà a fora a prendre una copa de cava. Properament ens enviaran un correu electrònic: estigueu a l'aguait.

La constitució del Consell d'Estudiants es durà a terme el pròxim dimecres

Llegiu-vos si teniu temps aquest correu electrònic que he enviat per contextualitzar-vos sobre el tema.
Benvolguts,

Aquest és un correu electrònic -pels que encara no estigueu assabentats- que se us envia com a delegats de curs, juntaris, claustrals o representants de les diverses associacions d'estudiants de la Facultat. Per tal de que assistiu a una reunió el pròxim dimecres, perquè necessitem un quòrum mínim.
Aquest dimecres, doncs, ens reunirem per constituir el Consell d'Estudiants de la Facultat, al Local d'estudiants, a la 1:30h.
L'anterior dimecres no ho vàrem poder fer per qüestions logístiques i d'assistència. Necessitem doncs, de la vostra presència.

Us proposo un ordre del dia, que evidentment, podem anar canviant a mesura que aneu contestant aquest mail.

1) Presentació de cadascú: única representació per persona.

2) Canviar o no l'ordre del dia.

3) Debatre canvi de les Normes de Funcionament ("reglament") del Consell d'Estudiants a través del document que va presentar el Roger Ubach i l'Hèctor (l'heu d'adjuntar en un correu que contesti aquest!).

4) Proposta que adjunto per a un Reglament d'usos del Local d'Estudiants.

5) Creació d'un web i un correu electrònic oficial del Consell d'Estudiants (d'ús per a tots nosaltres).6) Proposta que adjunto per a crear un fitxer de documentació útil i un sistema de recull de queixes. 7) Altres.
Hauria de durar no gaire més d'una hora per poder ser àgil i útil pels estudiants i per nosaltres mateixos.
Esperant confirmació i documents adjunts; així com canvis en l'ordre del dia plantejat.
PD: Us adjunto també un correu de l'anterior encarregat del Deganat sobre el tema dels correus.

Joan Gil, portaveu d'EPA sortint   delegat de 4rt curs de Polítiques  

Aquest és el primer missatge que he enviat, després que els delegats de curs i la resta de membres amb vot al Consell d'Estudiants; ens reuníssim dues vegades; al saber els resultats de les eleccions com a delegats de curs. He d'exposar que tots els delegats de curs hi hem estat presents, com també la majoria de membres d' EPA. En la primera reunió, cap membre de l'Assemblea (té un claustral i té un representant al Consell d'Estudiants), hi va assistir. En la segona reunió, si. En les dues reunions no hi va assistir cap representant d'estudiants o portaveu de la Plataforma d'Estudiants (PEF). Com fa temps, vaig exposant en aquest bloc -perquè els conec (alguns són molt bons amics meus); a la pràctica, la PEF s'ha dissolt. La juntària Alba Mohedano, i el claustral Roger Ubach , i algun altre membre de la PEF (que s'havien presentat amb la PEF però que no se'n senten vinculats al no existir tal associació d'estudiants), han complert i han anat a les diverses reunions. Fent, a més, algunes aportacions interessants. El Roger es va presentar a delegat per falta de candidats. Li vaig demanar i s'hi va adherir. Tant ell com jo tenim dos "càrrecs" i al Consell només podem votar per un (o delegats o claustral/portaveu).
El proper dimecres, i després de molts esforços per part de tots els membres d'Estudiants per a una Política Activa (portaveu sortint, representants d'estudiants a la Junta i altres membres); entre d'altres estudiants actius; podrem constituir el que serà una nova eina pels estudiants de la Facultat. L'anterior dimecres no el varem poder constituir per al·legacions d'un assembleari -legítimes- i per falta de quòrum mínim per prendre decisions. Esperem doncs, que aquesta vegada, puguem avançar feina.

És una pena que ja no existeixi la PEF a efectes pràctics. Com més plural, és la Facultat, millor. M'imagino que ja va dur a terme la seva funció de pluralitzar l'espai estudiantil de la Facultat.   

L'últim missatge que els he enviat: 

Propostes
Joan Gil, delegat de 4rt curs de Polítiques i portaveu d’ EPA sortint

1) Crear un perfil de Facebook, un correu electrònic i un web del Consell d’Estudiants. Institucional @uab.cat? O gmail.com? Al web hi haurà d’haver tota la informació dels delegats perquè puguin desenvolupar la seva funció de recollida de queixes dels seus grups classe.

2) Reimpulsar la REPOSOC. Unificar el web de la REPOSOC 2.0 (revista dels estudiants de la Facultat) al web del Consell d’Estudiants com a competència pròpia del Consell, i incloure-ho al reglament del Consell, o impulsar-ho des del Consell?

3) Redactar un Reglament d’usos del Local d’Estudiants. Al reglament del Consell es diu que és competència d’aquest, però cal una reglamentació inferior pel que fa a les condicions higièniques, material disponible, i entre d’altres elements; arxius i documentació que es podia crear (e-mails, webs, drets dels exàmens dels estudiants, etc.) per anar recopilant-los i fer-ne ús per part de tots els estudiants. Jo disposo de força material sobre les queixes dels estudiants, com les poden dur al Síndic de Greuges de la UAB; drets d’exàmens; entre d’altres. Per exemple, qüestions com les pràctiques de professionalització i les Orles de graduació; són elements que només coneixem alguns estudiants i que caldria que el Consell d’Estudiants en tingués constància per fer-ne l’ús que cregui convenient, i per informació dels delegats de curs.

4) Ser col·lectiu a l’ ETC. Caldria, al meu entendre, donar coneixement a l’Edifici d’Estudiants (ETC) de la nostra existència com a Consell d’Estudiants per poder disposar dels recursos humans i materials de l’ ETC.

5) Debatre les figures de President i Secretari del Consell. Els que varem estar en la redacció del reglament del Consell d’estudiants per despolititzar l’òrgan (i més al ser consultiu) varem creure millor que el tries l’atzar (un bombo). Així, hi hauria menys problemes de política estudiantil dintre el Consell, al ser un espai més proper als interessos concrets i puntuals dels grups classe i al recolzament a la participació estudiantil associativa. Tot i això, l’elecció per atzar no és gens democràtica. Tot i que són figures tècniques, l’Equip de la Rectora i els mitjans de comunicació (davant esdeveniments com els del boicot a la xerrada de l’ Ibarretxe o la tria d’estudiants per mesurar la qualitat docent a nivell català) es posen en contacte amb el telèfon del Consell d’Estudiants i volen sentir una única veu dels estudiants d’aquella Facultat. I per tant, converteixen el president, en quelcom més representatiu polític. Caldria doncs, tenir-ho en compte i deliberar què fem al respecte.

6) De consultiu a vinculant? Hem de pensar com podríem fer que els representants d’estudiants (en aquest moment, un independent, un assembleari, 4 d’ EPA i la resta de la PEF o “grup d’independents”), les qüestions de docència (calendari d’exàmens, els fulls que es passen per avaluar el professorat i altres elements que no es puguin solucionar entre delegat – professor) com es podran dur consensuades des del Consell d’estudiants a la Comissió d’Ordenació Acadèmica (COA).

Fins aquest final de curs o novembre del curs vinent, no hi haurà temps de dur a terme moltes més activitats; i per tant, em limito a aquesta llista. Espero les vostres opinions i aportacions.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Article "Salut mental i capitalisme: Què en diuen les dades i certa filosofia?"

Gràcies per ser el meu amic