A pròposit d'un comentari al meu bloc: més sobre el boicot a Rosa Díez


¿Libertad de expresión? Rosa Díez defiende (y es uno de los puntos principales en su campaña) la cadena perpetua... ¿Debo de dejar que defienda la posibilidad de encerrarme de por vida? ¿Dejaría ella que defendiese yo por qué se le debería secuestrar de por vida?
No jodas, eso no es libertad de expresión. Preguntale a los cientos de presos políticos del estado lo que han hecho y verás que una parte importante no tienen delitos de sangre. ¿Su libertad no te/os importa? ¿Sólo deben ser libres de decir lo que quieran los políticos?

Deja/d de hacer el juego a la institución intentando apagar fuegos que no van contra vosotros...

Si os parece que los métodos de quienes luchan son improductivos, lo lógico sería que empleaseis vosotros otros distintos y demostraseis su productividad, pero lo único que habéis hecho desde que empezasteis a moveros es intentar obstaculizar luchas y reirle las gracias al decano.

He assenyalat la última part del comentari perquè em sembla que serà la contestaré més breument, perquè només cal que llegeixi el que explico d'EPA en aquest bloc personal. D'entrada exposar-li que la meva concepció de la llibertat d'expressió no té límits pel que fa referència a discurs (comunicació verbal); per tant, no tinc cap problema en aquest sentit. Com si vingués una persona de España 2000; també li donaria el dret a la llibertat d'expressió (a dir el que cregui convenient): jo no sóc qui per posar (o imposar) el criteri per "protegir" la democràcia (bé, aquesta democràcia feble que no accepta totes les opcions polítiques). No em veig en cor. A més, els Estatuts de la UAB deixen clar que la comunitat universitària ha de garantir aquesta llibertat d'expressió. Per exemple, jo no vull que il·legalitzin partits de l'esquerra aberztale (tot i que pugui entendre, compartir o no fer-ho les raons de la Llei de Partits i la Lluita antiterrorista) per acte seguit il·legalitzar la Falange. No té cap sentit (si són quatre gats!). Si creus en el poble i la democràcia; no en té cap de sentit, la il·legalització. Tens por de la democràcia? Podries ser un bon filòsof grec que també tenien por de la democràcia, de donar-li la veu als ciutadans. És la meva humil opinió: si no saps argumentar a un falangista, el que té un greu problema ets tu i no la societat. Que algú al escoltar-los si unirà? Si. Forma part dels perills de la llibertat i de la democràcia pluralista.

Estic en contra de la cadena perpetua, com també comprenc allò que em dius sobre els presos d'aquest estat. Segueixo de tant en tant els resums dels Informes d'Amnistia Internacional.

Em referiré a una frase que un dia em van comentar i que sempre intento explicar. Diria que era una cosa semblant a: "primer, va ser un feixista el qual van il·legalitzar la seva llibreria, però com són com són, no em vaig preocupar pel cas. Després, va ser un ciutadà de Vic que el van arrestar per protestar contra les tortures als presos, llavors vaig estar una mica més atent, però no el coneixia de res, jo sóc manresà i no creia que els presos siguessin cap víctima. Aleshores, van apallissar a un comunista; tampoc em va preocupar, el coneixia, i era pro Stalin. Fa una setmana, va ser un negre, que el van conduir a un centre d'internament provisional; però com no era negre no em va preocupar gaire. Fa mitja setmana, va ser una persona molt polititzada al poble, que el van detenir la polícia per no sé quina protesta; de forma irregular pel que sembla; segurament, però, alguna cosa havia fet. Ahir, va ser el meu veí; un tio que no em cau gens bé, li van boicotejar un acte quatre vandàlics. Cap problema fins avui, quan m'han cremat la botiga per tenir una enganxina del sindicat. Ningú s'ha preocupat per mi, pel que sembla." M'imagino que has entès el missatge. Llibertat d'expressió pel que no opina com jo, perquè sinó algun dia, el criteri per limitar-la, se'm girarà en contra meu: això, i moltes altres llibertats individuals i col·lectives.

Desprès comentés que li fem el joc a la institució. Com no donés cap argument, ni t'ho contestaré. Els que ens coneixen ja saben de quin peu calcem i no és precisament com dius tu.

Aleshores, dius que només li riem les gràcies al Degà i que no hem fet res més que això. Fals. No parem de reunir-nos amb ell, sobretot jo, per explicar-li els nostres posicionaments crítics, i algun cop, positius com per la implantació del Pla de Comunicació del Deganat que ens sembla perfecte. Si això, ens fa ser una associació estudiantil domesticada és que no entens que hi ha coses que si es fan bé. No parem de fer feina pels drets dels estudiants, el problema, és que no hi ha un mínim de convivència a la facultat, i llavors passa, que ens hem de dedicar a calmar els ànims en comptes de continuar fent bona feina. Millor això que res: un breu resum del què hem fet (link).

Més enllaços sobre el boicot:
  1. Fragment destacat: "Sembla que els estrategs d’UPyD tenen previst que Rosa Díez gaudeixi del màxim d’incidents d’aquestes característiques per adornar la seva campanya preelectoral. Els sectors que senten repulsió cap a aquesta opció política i la seva dirigent haurien de reflexionar sobre quina és la millor estratègia per escombrar de Catalunya els plantejaments que propaga contra la llengua, la cultura i els drets nacionals catalans."

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Article "Salut mental i capitalisme: Què en diuen les dades i certa filosofia?"

Gràcies per ser el meu amic