Carnaval a l'Autònoma

Faré un breu resum del que vaig poder observar del Carnaval de la UAB, sense fer-ne una crítica al SEPC, que ja vaig comentar mesos enrere, en aquest bloc, que intentaria no tornar a centrar-me en aquesta crítica, per altra banda, extensament coneguda i extensament avorrida pel lector del bloc i per mi mateix, ja que a més, no és el meu estil. Per tant, només ho comentaré per sobre, intentant això si, fent-ne un anàlisi, i com tot anàlisi, hi haurà part de visió i opinió personal. Bé, pocs ho sabreu, però aquest dijous es va dur a terme el Carnaval que habitualment organitzaven les Assembles de Facultat de l'Autònoma. A la Plaça Cívica. Hi havia molt pocs assistents (entre 13 i 25 persones, depenen del moment que vaig fer-hi una ullada). Possiblement, en algun moment es congreguessin 40; no voldria ser doncs, pessimista en els números. Hem de recordar que aquesta és la segona gran organització (i acció) que duen a terme les Assemblees a la UAB, després de la FMUAB 2009 i la vaga de novembre. Per tant, el moviment assembleari, tradició històrica a la UAB, està viu, i encara té prou força per organitzar alguns actes concrets. En to de crítica,, però també de descripció dels fet que succeeixen: en la última Jornada d'Anàlisi de la docència de la facultat, no hi va haver cap assembleari present. Entenc doncs, que prioritzen el Carnaval a aquest tipus de reunions que expliquen els propers canvis, per cert, que van en una línia molt regressiva, com ja vaig comentar. M'agradaria doncs, poder veure l'interès que com a mínim mostraven alguns assemblearis de "l'antiga fornada" (jo els anomeno així, els que fa un curs que ja no estan a la facultat i que constituïen una generació molt diferenciada de l'actual). Alguns companys de classe, degut al soroll que s'escoltava en les aules on fèiem classe, em van comentar de que es tractava, quan de sobte, vaig escoltar una cançó pro etarra, que per cert, escolto  en alguns pubs de Manresa. Jo no prohibeixo la llibertat d'expressió, però em desagrada que hi hagi tant jovent que canti aquest tipus de cançons que fan apologia del terrorisme d'ETA. I més ara, que l'esquerra abertzale radical pot tirar pel bon camí, tenint en compte, que no té altre remei per poder presentar-se a les eleccions un cop han estat il·legalitzats. Em va agradar però que posessin la Xana, una cantant DJ que canta en català: n'hi ha poques i és bo per-ne ressò. No h va haver cap incident que tingui constància: la UAB els va permetre muntar-ho. La pluja però, no els va acompanyar. Després van fer un karaoke.

Comentaris

Anònim ha dit…
Una anàlisi molt interessant, i crec que encertada. Sí. Sembla que preocupa més la forma que el fons, les mobilitzacions que el discurs i els passamuntanyes que el debat.
Joan G. ha dit…
Moltes gràcies. El problema és que encara no s'ha constituït una alternativa estudiantil a la UAB d'esquerres.

Entrades populars d'aquest blog

Article "Salut mental i capitalisme: Què en diuen les dades i certa filosofia?"

Gràcies per ser el meu amic