Breu reflexió: el que són les coses

"Finalment, la Sala d'Estudiants, coneguda per la immensa comunitat estudiantil de la UB Raval, "Sala dels Tuppers" 15 de febrer l'entrada està clausurada" ha estat tancada per les autoritats universitàries de forma autoritària i unilateral"

Trobo que és interessant que l'Assemblea Raval es dediqui a fer crítiques a qüestions viables de dur a terme una pressió social i canviar-les. Però voldria fer una breu reflexió. Si aquesta crítica, s'hagués dut a terme amb alguna acció mediàtica; per part d'alguna organització estudiantil progressista. Que hagués dit el Moviment assembleari liderat per un cert grup? Que això és reformisme, que això és desviar l'atenció del debat important (Bolonya, Estratègia 2015, privatització universitària), etc.
Això mateix va passar amb l'acció de l'AEP per Salvar els Menjadors de la UB durant l'etapa de lluita contra Bolonya; quan tenia molta relació una cosa amb l'altre.

En un altre ordre, de coses Bolonya es comença a notar a les aules:
"La “qualitat docent” s’ha concretat a les aules en forma de supressió d’optativitat, de torns de tarda, de tutories; en la substitució progressiva de docents qualificats per becaris amb salaris escombraria que donen classe a les seves pròpies companyes i en el buscat la vida (aquesta era la revolució pedagògica)"
El grup estudiantil de Corrent Roig ha elaborat un interessant document sobre els canvis universitaris que vindran: la cosa pinta malament; però és que a la facultat, hi ha molts professors que comencen a veure-ho en el seu dia a dia que Sí és un problema Bolonya a cost zero, i ara, amb retallades.

Comentaris

Jordi Bonvehí ha dit…
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Joan G. ha dit…
Crec que has interpretat malament el meu escrit en el que em sembla que deixo bastant clar el que és el missatge.

Això no és una crítica a l'Assemblea UB Raval, ni de bon tros. A més, si t'has llegit el meu bloc, saps que fa poc vaig fer una valoració molt positiva de la nova estratègia que estàveu seguint:

Per cert, estaria bé que parlessis en nom teu i no com a Assemblea. Però bé, el que et deia: només he usat el fet que s'estan reivindicant petites coses. Que a mi també em semblen importants (i he posat l'exemple dels tup-pers); per fer memòria històrica estudiantil i recordar que fa un temps; això podria haver estat titllat per alguns que ara ho deuen recolzar com a "reformista" o que desviava el debat cap a "coses supèrflues".

Crec que és bo recordar-ho. I en cap cas, he faltat el respecte a cap membre ni a la mateixa Assemblea. En canvi, tu si ho has fet amb mi (escalfacadires, púrria barata, etc.).

Com bé saps fa poc vareu publicar un vídeo que vaig enregistrar on parlava un amic meu, el qual us vareu burlar d'ell i vaig fer un comentari dient que no em semblava bé (amb un molt bon to, tot i la mala llet del vostre escrit). Em vareu censurar el comentari. Jo no faré el mateix amb vosaltres. Això si, continuaré comentant el que em sembli, com em sembla bé que ho feu vosaltres.

Crec que us heu pres malament un simple recordatori que em semblava oportú. I vigila, amb els "escalfacadires", potser en tens més al teu voltant del que et penses. En canvi, jo, si ho fos, fa temps, hagués acceptat un petit càrrec en una joventut política. Cosa que ja m'he cansat de repetir.

I per Raval m'hi he passat algun cop més, i continuo dient que la vostra reivindicació em sembla justa. Només usava el vostre exemple per recordar que fa un temps, això es considerava "reformisme".
ravalero ha dit…
AEP va utilitzar els menjadors universitaris per intentar tornar a ser el "primer paters" dels universitaris, davant d'altres iniciatives de reivindicació real que aportaven més a la comunitat estudiantil: Assemblees d'estudiants, SEPC, Llibertaris... l'estratègia era aquesta, estava clara des dels que manaven.

AEP ja ha deixat de ser ni tan sols 'refor' per ser ara mateix una eina dels quadres de partit d'Iniciativa.

AEP ha tornat a defensar els menjadors universitaris des de fa un any? On són aquells amics i amigues que VAN TRUCAR ALS MITJANS per fer-se fotografies a la premsa per denunciar mediaticament la deixadesa suposada dels menjadors? A les 8 del vespre estaven a casa descansant COMODAMENT!

Joan Gil si vols començar a retreure actes i fer judicis sempre pots sortir escaldat.

Al teu bloc pots tenir un tema de conversa amb els teus estimats seguidors (coneguts com a cavernaris geek) i deixa aquest canal, perquè el teu frikisme em supera.
Joan G. ha dit…
D'entrada, el meu comentari no queda tant lògic havent eliminat tu el teu.

L'estratègia era fer ressò de que havien acomiadat a treballadores dels Menjadors, a que pensaven fer-los desaparèixer, etc. Diria que era força interessant: precarietat laboral, privatització, etc. Sort que no tenia res a veure amb tot el què deia el moviment assembleari.

L'AEP com bé saps està molt allunyat d'ICV.

Diria que està en contacte amb els treballadors: l'acció va tenir ressò però no va assolir els objectius. Jo ho interpreto en el bon sentit. Si tu, no ho fas, és legítim.

En cap cas, surto escaldat, perquè no hi vagi tenir res a veure.

Salutacions activista;

Entrades populars d'aquest blog

Article "Salut mental i capitalisme: Què en diuen les dades i certa filosofia?"

Gràcies per ser el meu amic