Coses de la facultat: Cal unió estudiantil

Continua el debat al web de l'Assemblea de Psicologia. Aquest és el meu últim comentari:


PUNT 1 - RESUM DEL QUE VULL DIR

Certament Manel, escriure com a "Assemblea de Psicologia" no és del tot correcte, però és un error que ens pot passar a tots (a mi m'ha passat) de bona fe, quan ets tu qui gestiones un espai web, la qüestió és saber rectificar.

Per cert, bon any a tu també!

Tot i això, Manel, no entenc on vols anar a parar amb les teves aportacions.



PUNT 2 - ESTIC D'ACORD AMB...

Reconec que recordar que l'Assemblea de Psicologia no és cap òrgan de la facultat és ben cert i és bo posar-ho de manifest per no caure en errors legals.

Reconec també altres de les teves opinions, i fins i tot, les comparteixo. Però el vostre feedback (debat) no condueix enlloc.

Reconec que no fes ús de les institucions és una mala estratègia. Ara, EPA en fa ús, en treu suc, però aquest és força limitat. Tot i això, millor això que res; evidentment: cal sempre avançar i fer camí.


PUNT 3 - ON VOLEM ANAR A PARAR?

M'agradaria saber Manel, quins són els teus interessos o ideals pel moviment estudiantil (en una concepció àmplia del terme i no segrestada per cap realitat contextual)?

Crec que fins i tot podríem trobar sintonies entre l'assembleari i tu. Ho dic de debò, i d'això es tracta. Jo no vull pas posar pals a les rodes. Podria haver iniciat una campanya de desprestigi del SEPC (se'm va proposar fer-ho) i no ho vaig fer. Perquè sóc tant clar parlant, perquè dic coses que no caldria posar-les a la llum pública?

Perquè m'agradaria saber més enllà de murs que ens posem entre nosaltres, quin model d'universitat volem, i quin model de convivència i participació estudiantil també volem. Perquè van de la mà. Sense unió estudiantil no es va enlloc. Està més que demostrat.

La qüestió (és la meva humil perspectiva del tema) és teixir ponts entre estudiants lliurement organitzats. Si aquest espai fos l'assemblea, bé. Però això, no vol dir que l'Assemblea es menja els grups estudiantils que sempre hi seran de forma clara o "al darrere". Per tant, millor de forma clara i no amaguem la seva acció (fins i tot interna de lobby dintre l'assemblea). Anar de cara és el que ens cal.


PUNT 4 - NO HI ESTIC D'ACORD

L'extrema dreta i l'extrema esquerra No es toquen. Algun grupuscul "d'esquerres"(?) usa la violència com l'extrema dreta, però per mi no són d'esquerres aquests. Se'n fan dir. També Franco deia que era catòlic, i no es va llegir res dels Deu Manaments perquè els va incomplir tots: "el mono se puede vestir de seda, que mono se queda".

Aquest "assimilació" només ho diuen els que s'enriqueixen de la crisi econòmica.
Aquests per mi no són "moderats" sinó "reaccionaris", perquè deixen a l'atur a milions de persones per mantenir un sistema que només els beneficia a ells.

En canvi, els que tu anomenes "extremistes" per mi són "radicals" com ho és un independentista, que van a l'arrel ("el radi") del problema. Sovint se situen en l'extrem de qualsevol eix ideològic, i se'ls anomena "extremistes" i no pas "radicals".

No crec que tingui res a veure. Compte amb usar conceptes com els usen els mass media, perquè ens enganyen a tots i mentrestant el món es mor de fam i de desastres naturals provocats per l'home.

El meu últim comentari del debat:

Potser el to no era el més afable, però el que jo volia era treure l'aigua clara. Vull saber quins interessos tens, quin model universitari vols (cosa que no m'has contestat), etc. Podries ser algú que s'infiltra en l'anonimat d'Internet i només buscar brega dintre del moviment estudiantil; i això no ho busco jo. No sé qui ets i per això, et preguntava "què volies realment?". No t'ho prenguis malament.

No entenc doncs el teu últim comentari: "Joan, et fa sentir més important el que escrius? Tantes ganes de protagonisme tens?"

Jo estava debatent, igual que tu. No comprenc doncs aquests comentaris. I evidentment, que em decanto per unes idees o per unes altres. Tinc opinió, com tu també en tens. No sé a què et refereixes doncs, amb "per uns o altres", en tot cas, per "unes idees o altres".

Bon any a tu també, però m'alegraria saber que vols continuar debatent o i si realment vols participar del moviment estudiantil em tens a la teva disposició: jgoflash_1@hotmail.com. Només vull el millor per la nostra Universitat pública.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Article "Salut mental i capitalisme: Què en diuen les dades i certa filosofia?"

Gràcies per ser el meu amic