Coses de la facultat: La majoria de la PEF no està d'acord amb la meva reflexió

Al facebook s'ha creat un debat sobre la meva reflexió sobre la situació a la facultat. De moment sembla que només el Joan Alginet (PEF) em dona suport. El Guillem Carbó (PEF) i la Núria Garriga (PEF, ERASMUS) no aposten per això.

Guillem Carbó (PEF) m'ha comentat:

Joan, saps el que hem parlat i, a mi no em fa mal dir el que diré, i que consti que no ho dic com a membre de la PEF, sinó com a estudiant de la facultat o com a individu.

Definició d'EPA: quatre membres d'esquerra verda o gent que es fa dir progressista o d'esquerres que volen fer política a la universitat només acceptant a gent que diu ser d'esquerres i progre, tot fent el que es critica de l'assemblea, i voler al costat a gent que pensi d'una sola manera o estigui dins un ideari comú.

Això d'acceptar a persones progres o d'esquerres o voler ser una plataforma representativa de l'estudiantat només volent a progres o gent d'esquerres... això què és?... Mostra'n més...

Si sóc un estudiant amb un ideari diferent no us podré votar? Tu li diràs que si, però a la teva plataforma no vols a gent per exemple d'un ideari proper -per encasillar-ho en un partit- al PSC, al PP o a CiU, oi?

Parlant clar, no fotem.

Mira Joan, sóc el primer que no vol que les joventuts dels partits o directament els partits facin política a la universitat. Com tampoc de col·lectius que no són partits els quals els seus membres són universitaris i els seus interessos responen a altres interessos no universitaris, i tots sabem qui són.

Els estudiants pels estudiants i la universitat per la universitat. Si començem a barrejar anem malament. Canviar el nom? Crec que s'hauria de fer un replantejament de la representativitat dels estudiants a la facultat -els no assemblearis- perquè s'està veient que les coses podríen anar molt millor. Sense discriminar a ningú, acceptant a tothom i mirant pel millor de la facultat i el campus. I si anem tots a una, millor.

Ens podem dir Estudiants de la Facultat, Estudiants absents, Àgora o La meva iaia fa els millors fesols; el nom és igual. El que es tracta és de donar cabuda a totes les idees i sensibilitats. Si començem a discriminar no representem, triem. I a la facultat hem de representar als estudiants, no als nostres interessos particulars. Si jo sóc d'esquerres i el meu company és de dretes però els dos volem el millor per la facultat, no és acceptable? El futur de la facultat és el que importa, o no?

Jo no tinc cap mena de pudor en dir que sóc independentista i vull la llibertat pel meu país. Això no treu que puc tenir idees que pertanyin al que s'anomena dretes tot i que el meu pensament tendeixi a ser, com se sol dir, d'esquerres i progre. Però parlant en clau de facultat i representativitat, si 200 persones de la facultat em voten perquè els representi, representaré a tots els interessos i sensibilitats dels estudiants de la facultat, i no els meus.

Per voler la independència del meu país o voler tancar les centrals nuclears ja em faré de 10mil.cat o de Greenpeace.
Suposo que ja saps per on vaig.

Ens veiem!

Salut!

El què el hi he contestat:

Ja n'hem parlat Guillem. No t'ho prenguis personalment: per tant, pots dir el que vulguis o fer el que vulguis sense cap mena de problema.

Jo no sóc "Carretero", no em va el "tots a una" (si no és per drets humans o coses molt bàsiques). Sóc d'esquerres en temes polítics, i per tant, també en política estudiantil. Em fa fàstic la fragmentació en el món estudiantil (sindicat per partit) i evidentment, jo no vull que EPA sigui només JEV. Tot i que li hem d'agrair a les JEV d'aquesta facultat molta de l'activitat institucional i mobilitzadora. Si no fos per JEV, el Deganat faria el que voldria. Quan varem fundar EPA i veien que simbolitzava PEF varem exposar que EPA s'havia de fonamentar en els "3 pilars": gent de JEV, gent de JERC i estudiants independents. Tots de classe treballadora i per a la classe treballadora (ho sigui, que les assemblees havien de ser curtes que havíem d'estudiar). I que no havia de dependre de cap joventut o sindicat d'estudiants; i així està passant tot i que per part de JERC falten "membres actius". PEF no diré quants sou, però no sou gaires (fins i tot contant els ERASMUS) que esteu mitjanament "al lloro" o actius. Estem parlant de pocs estudiants que s'incorporarien a EPA, però una refundació d'EPA marcant uns nous "límits ideològics" però clar, marcant-los. No podem ser els "delegats de classe" (això té perfil tècnic i neutral), però un representant d'estudiants és o transformador (d'esquerres) o de conservador (que en aquest cas tant pot ser d'esquerres o de dretes) i es nota eh!? És l'error de PEF, no té ara un projecte de futur: què representa? quins valors representa? què vol? EPA no varem tardar ni una setmana quan varem néixer a tenir dos posicionaments (un sobre Bolonya i un sobre beques). Cal tenir discurs. Un marc. No dic un marc que no et deixi llibertat, nosaltres apostem perquè cadascú doni el millor de si i no tots hem d'acceptar el que diu la majoria i fins i tot ens hem podem "desvincular" en casos morals, etc. I és perquè hi ha moltes esquerres transformadores (bé, no tantes!).

Entesos, som estudiants tots, però tots opinem el mateix? El que tu vols és delegats de classe, no representants d'estudiants als òrgans de govern. A més, al cap i a la fi, qui es pot oposar al què diu EPA? (sostenibilitat, no sexisme, convivència a la facultat, drets pels de tardes, millor comunicació estudiants-professorat-deganat, ...)? Pocs.

És una cosa que us ho podeu pensar amb molta calma. No és encara ni una proposta d'EPA. És una reflexió personal feta pública davant els fets.

Núria Garriga (PEF) m'ha exposat que:

jo anava a dir el mateix que ha dit el Guillem.

no crec que la solució de la inactivitat de la PEF sigui la unió amb le EPA.

Guillem Carbó (PEF) em contesta que:

Els delegats de classe hi han de ser, jo no proposava delegats de classe. Si vas amb el discurs que ets d'esquerres i progre saps què passarà. Jo dic que no et pots quedar amb un espai de representació, l'has d'ampliar, el ventall és gran. Prefereixo aglutinar un 60%, per posar un exemple, de les sensibilitats de la facultat que no pas un 35% anant amb el discurs de progre i d'esquerres. No et nego que moltes de les vostres propostes són bones, però s'està representant a un col·lectiu i no els interessos de JEV o JERC. No interprestis tampoc que vull una cosa neutra, no em sembla malament basar-se en uns principis que després es puguin interpretar com a d'esquerres o catalanistes o... però posats a dir coses pràctiques: canviar el nom de PEF i EPA per un de nou i fer una "declaració" sense dir a tu et vull a tu no, què et sembla?

Si et fa fàstic la fragmentació del món estudiantil... al principi has dit que no et val el tots a una eh!

I ho parlo des del punt de vista personal, com he dit al principi.... Mostra'n més...

Ens veiem.

Jo li he contestat que:

Em sembla bé, però cal meditar-ho. I evidentment, depèn de tot el que pensi EPA i els que s'hi vulguin adherir.

Comentaris

Anònim ha dit…
Tranquil Joan, aquestes coses són normals... divergències hi ha sempre.

Entrades populars d'aquest blog

Article "Salut mental i capitalisme: Què en diuen les dades i certa filosofia?"

Gràcies per ser el meu amic