Coses de la facultat: Aquí s'acaba la meva reflexió oberta

El fil de debat ha suscitat més comentaris al facebook i també al bar i als passadissos de la facultat (al cap i a la fi, alguns som companys de classe, companys a EPA, amics, ...).

Al facebook, Guillem Casòliva (líder Junts a Comunicació) apostava per això, i amb molta raó:

Guillem Casoliva Cabana
Pel meu petit bagatge en el moviment estudiantil, us aconsellaria que miréssiu cap a la unió. El pitjor enemic no el teniu, ni PEF ni EPA, en una resorgiment de l'Assemblea. El problema real, més greu, és la desmobilització dels estudiants. Treballeu junts, i ho aconseguireu! La tasca és honrada i del tot altruista! Tot el meu suport!


Alhora continuava el debat entre membres de PEF i jo mateix:

David Casanella Heredia
Se suposa que estic "enretirat", com diu algú que tots coneixeu, però, Joan, m'incites a dir-te de tot! Només ho faré en part.

Primer, estic d'acord amb el Guillem, o sigui, continues entestat en l'esquerranisme, obviant l'interès general. "Missatge que llenço als membres d'esquerres i progressistes de la PEF"... La resta que els bombin oi? Com he dit sempre, la PEF va néixer amb la voluntat d'incloure a gent de caire divers i gràcies a això es va aconseguir que molta gent s'hi sentís a gust en major o menor grau. I això de classe treballadora, no ho esmentis tant, que ara resultarà que els integrants de la PEF són uns burgesos de cal Déu i els de l'EPA pateixen fam diària... Seriositat sisplau.

Per altra banda, si ja dius que en un parell d'anys quedeu finiquitats, no se perquè hauríem d'entrar a EPA, un altre projecte esgotat que no ha aconseguit convocar masses. Ii més tenint en compte que a la PEF som quatre gats com dius tu, ooi??? I comptant els Erasmus.

En altres paraules, el que caldria és una plataforma/grup/col·lectiu/sindicat o com redimonis ho vulgueu anomenar, però que representés a tothom, de dretes i d'esquerres. Si vols, la famosa possible fusió PEF-EPA. O és que no s'ha aconseguit fer moltíssimes propostes que han posat d'acord a gent de pensament del tot divers? Ja ho has dit tu que la majoria de propostes no poden provocar gaire polèmica entre ningú.
O sigui, si voleu, canvieu el nom i munteu quelcom nou que representi a tothom, que aixequi les catifes i que no estigui estigmatitzat. Al cap i a la fi, aquesta era (o almenys així ho pensava jo) la raó de ser de la PEF, i si no s'ha aconseguit, no ha estat per manca de voluntat.

Roger Ubach Musterni
crec que hauries de parlar amb altres membres de PEF abans de jutjar.

David Casanella Heredia
¿?
Roger, a títol individual crec que no he de consultar per jutjar... On veus que parli en nom d'altres???

David Casanella Heredia
PD: Que consti que "projecte esgotat" ho he dit en base a les paraules del Joan, eh.
I com he dit, estic enretirat...

Roger Ubach Musterni
tranquil, anava pel joan no per tu, simplement s'ha publicat abans el teu misatge

Nerea la Mejor
no me parece mal la idea...pero esto se tiene que comentar con calma, y en persona no?

Guillem Carbó
Nerea, tens tota la raó, però el missatge de'n Joan era massa temptador per esperar-se a comentar. jejeje.

Si, ho hem de fer bé i amb calma, però sense adormir-nos tampoc.

Salut!

Joan Gil Oliveras
Si, Nerea. Només és una reflexió oberta perquè us la feu els de la PEF. No estem parlant de la setmana que ve ni l'altre. Ja que tots tenim molta feina. Exacte, Guillem, per mi l'enemic no és l'Assemblea. No ho ha estat mai, jo he estat juntari per l'Assemblea. En tot cas, no em cau gairebé el SEPC i evidentment, tot i que EPA sigui en positiu, és l'alternativa al SEPC. Merci pel teu comentari!

Ja sabia jo que en Casanella s'enfadaria. Mira, David, tu tens el dret de qui el que vulguis i més perquè vas ser el motor de la PEF i t'ho vas currar molt. Veient-ho des de la distància ideològica; evidentment.

L'interès general és l'interès de la majoria i la majoria és la classe treballadora, no fem circumloquis nacionalistes o burgesos.

La resta (els no progressistes), si s'avenen al projecte EPA poden entrar; clar. Però si volen una PEF obsoleta, sense cap càrrega ideològica cap a l'esquerra; doncs que continuïn com estan. No és mala hòstia. És política estudiantil. És mirar per la majoria estudiantil que és d'esquerres.
Els de la PEF no sou uns burgesos però compendràs amb mi (potser amb la meva exclusió i la d'algun altre) que hi ha diferències de classe entre la gent que forma PEF i la gent que forma EPA. Diferències mínimes; però existents. Jo anar d'ERASMUS no m'ho puc permetre. Potser és perquè no vull treballar durant tot el curs, i així m'ho podria pagar; cert. Però és un indicador, no fotem. EPA som d'esquerres i de classe treballadora i així ho entenen els estudiants. Però no voldria ara una lluita entre EPA i PEF perquè no toca si volem sumar als progressistes de la PEF. A més, saps perfectament que els de dretes de la PEF es podrien presentar en Coalició electoral amb la nova EPA reforçada. O almenys això és el jo defensaria: no els deixaria tirats, tranquil, si tenen ganes de fer coses, clar.
David, no sé si saps com està la PEF a la facultat (pregunta-ho). No és que li vulgui mal a la PEF, és que aquesta és la seva realitat, ja actual. I la nostra d'aquí uns cursos si no espavilem i sumem més gent al projecte. Et pot semblar una mena d' OPA o una tocada de collons, i segurament ho és; però és que el futur pinta molt difícil. Tampoc molt negre per EPA, que consti! Nosaltres podem tirar, i actualment estem molt actius. Però s'ha de mirar també a vegades a llarg termini, i més quan creus en un projecte.

No, David. Si EPA som 7 membres actius, més d'altres de més passius; és perquè em sabut aglutinar quelcom. Ens reunim cada dimecres (algun no per altres reunions) en assemblea. La gent que ens va votar (de més) a les eleccions, eren estudiants que votaven a l'esquerra de la Coalició electoral i no a tota la coalició electoral (llegeixis estudiants d'esquerres o JERC). Per tant, nosaltres (EPA) crec (ho estic dient tot jo, per tant, té el valor mínim que té) que no podríem desdibuixar-nos com voldries tu. Ara, passi el que passi, el futur serà difícil tot i que l'Assemblea (la falsa assemblea) tampoc està en el seu millor moment.

Joan Gil Oliveras
És el què dèiem sempre David. A EPA no tenim ni càrrecs, ni portaveus semestrals ni coses que formalment si té la PEF i informalment també té l'Assemblea. Nosaltres som de base assembleària però tampoc mentim al personal de la facultat. A la facultat no existeix cap assemblea que aglutini tots els estudiants. Existeixen tres organitzacions d'estudiants. Per tant, nosaltres volem aglutinar els que no són de dretes (que aglutinaria la PEF) o no pertanyen al SEPC (que aglutinaria l'Assemblea). Però fins i tot a la PEF hi ha gent d'esquerres (per això aquesta reflexió) i fins i tot a l'Assemblea encara queda algun que no és del SEPC (trotskista). Nosaltres per sumar pretenem que aquests vagin al espai que els pertoca com a progressistes: a EPA.

Xisco Vila
Joan, si vols noves cares a s'EPA cerca-les a primer, no robis personal a sa Plataforma d'Estudiants, que està molt feo hombre.

Joan Gil Oliveras
Se PEF no existeix. Jo l'únic que vull és que el qui tingui ganes de fer coses vagi al lloc on es fan coses, la tria és personal i lliure i es pot dur de forma no traumàtica. No és com et penses, ho faig amb la intenció de que vista la realitat (PEF no existeix), donar porta oberta als seus membres progressistes i d'esquerres.

David Casanella Heredia
Joan...
Et contradius moltíssim, ho sabies? T'asseguro que tu ets el primer a saber que entre PEF i EPA no hi ha diferències socials, perquè hi ha de tot a ambdues organitzacions i no em vinguis amb damagògia. Tu mateix m'ho has dit centenars d'ocasions... I continua sense agradar-me que t'erigeixis com el salvador i gran representant de la classe treballadora...
I haver-ho dit abans que EPA volia ser el mateix que el SEPC, però sense amenaçar la gent... Jo us tenia per més moderadets...
I potser la majoria d'estudiants són d'esquerres, però això inclou centre-esquerra i esquerra moderada (i tots sabem quina és la teva esquerra..., una mica passada de voltes...). Bé, és clar, ho concreto tot en tu, que ets qui veig que xerra tota l'estona i el que millor conec dels EPAs.
Molt intel·ligent el que diu el Xisco. Pots intentar, Joan, aglutinar "pefistes", però jo de tu m'emfocaria a anar a buscar els que no són a punt d'acabar la carrera......

I sí, com dius, no tinc ni idea de com està la PEF ni entraré a valorar-ho. Tampoc crec que em pertoqui fer-ho. I tampoc sé com esteu vosaltres, només em baso en l'editorial d'aquest missatge teu, on ho descrius prou bé...

Final del debat:

Joan Gil Oliveras
Molt bé. Per no espatllar res, finalitzo aquí la meva reflexió si us sembla. Que cadascú pensi en el futur de la seva organització, i per tant, de la facultat, i decideixi en conseqüència. Les portes d'EPA estan obertes a tots els progressistes de la facultat, ara i sempre. Això intentava ser un acostament al sector progressista i una reflexió als pocs que encara senten PEF com un projecte actiu.

David Casanella Heredia
No espatlles res.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Article "Salut mental i capitalisme: Què en diuen les dades i certa filosofia?"

Gràcies per ser el meu amic