Ho deixo

A partir d'avui deixo d'escriure sobre el Pla de Bolonya. N'he aprés molt, crec que ha ajudat col·lectivament a la meva facultat i en general a la xarxa d'Internet. Però jo potser ja no tinc cap paper a fer ni a la Junta de Facultat, ni en el moviment estudiantil, ni en general enlloc que tingui a veure en la universitat. Em queda estar al darrere del pacte del programa electoral de la PEF i la EPA i llavors ficar-me en una segona línia. No he pogut fer per canviar les coses. No funcionen mai les persones que davant un conflicte es situen al mig de forma ambivalent, ambivalent però conscient i amb arguments. Hi ha un sector estudiantil (SEPC) que ens ha dut aquest pou. Però em queda clar que quan surtin de la universitat seran visibilitats com la minoria que són i alguns passaran a CiU. Hi ha un estatus quo universitari inflexible i venut als interessos del capital privat així com a les pressions polítiques que fan que la autonomia universitària quedi cada cop més com un bluf. La aplicació del Pla de Bolonya és una nova xapussa, és un nou error dels espanyols, és una cagada més dintre de la nostra misèria educativa. Gràcies a totes i tots. Gràcies a Júlia Rosell, Enric Canela, Villalba i Elliot per fer més amè el debat universitari. Ens veiem, en alguns comentaris que pugui fer i quan vulgueu.

Ara em dedicaré a mi mateix.

Comentaris

Anònim ha dit…
Saps que un dia et vaig comentar que no t'havies de prendre el moviment estudiantil com la teva vida social, però no pensava que prendries aquesta decisió. De totes formes he de ser sincer com sempre ho he sigut amb tu i dir-te que has fet la feina tal i com calia, hi han hagut errors però començant per molts de nosaltres. Crec que has donat una lliçó a tots del què es una persona compromesa per la facultat i la universitat, i pots estar molt tranquil per l'extraodinaria feina que has fet.

mochi
Anònim ha dit…
Hola Joan,
ha estat un plaer coneixe't, gràcies per tota la informació, per els ànims, per l'ajut, per les teves opinions.

Espero que tot et vegi bé i que algún dia em reservis un espai de la teva apretada agenda per fer un cafè.

Felicitats per tot.

Júlia
Joan G. ha dit…
Gràcies a tots. Crec però que he fallat a una persona del sindicat i això si que no m'ho perdono a mi mateix. Ni me'n recordava d'ella.
Anònim ha dit…
Sincerament, ja era hora.

I això de que ets una persona que de les que es "situen al mig de forma ambivalent", perdona que discrepi.

Sobre el que comentes del SEPC, en comptes de culpa als altres, fes una mica d'autocrítica i no titllis de minoria quan, de ben segur, que tu si que ho ets.

Apa company, per fi deixes d'intoxicar el moviment estudiantil. Molt agraït.
Enric I. Canela ha dit…
Joan,
Amb sinceritat, ho saps, et dic que em sap molt greu que hagis arribat a aquest punt de desencís. Sé que has fet el que creies i que has lluitat (i ho seguiràs fent) per una universitat millor. T’he dit sovint que les nostres posicions discrepants estan més properes del que sembla. Només una crítica a aquest comentari, dius que alguns d’aquests del SEPC passaran a CiU. Potser al PSC que paga millor els serveis o a darrere d’un taulell del Banc Santander.
Espero que ens trobem per la xarxa i, per què no, en algun dels mil fòrums en els que segur acabarem coincidint.
Ja saps on soc.
Unknown ha dit…
Joan,
Jo també lamento que deixis de sacsejar la xarxa amb els teus comentaris. Em sap greu que al final, per cansament o per desencís, la veu dels estudiants acabi reduïda a les consignes dels autoritaris del SEPC, que només es representen a ells mateixos i a les seves ambicions.
Espero que continuem discrepant electrònicament o per la UAB, perquè debatre amb gent intel·ligent com tu sempre és estimulant i ens ajuda a evitar de caure en dogmatismes.
Confio que t'ho repensis (ho fan els toreros i els esportistes, i tu encara estàs en plena forma!).
Anònim ha dit…
SEPC ha guanyat...

Entrades populars d'aquest blog

Article "Salut mental i capitalisme: Què en diuen les dades i certa filosofia?"

Gràcies per ser el meu amic