Escrits de l'altre bloc

Crec que és bo recuperar algun fragment del que vaig escriure per fer memòria, autocrítica i reflexió:

En l'escrit Assemblea d'estudiants comparava els crítics amb Bolonya amb els ecologistes perquè ningú se'ls creia, eren presos com a "radicals", "pessimistes"; i ara que estan en l'agenda política són considerats "experts" tot i que tampoc els facin massa cas.

Em vaig en descuidar de posar que a mi em van socialitzar a la escola concertada religiosa en valors religiosos, lo qual em sembla perfecte, crec que els valors d'esquerres i el cristianisme estan molt vinculats l'un amb l'altre. Jo no els puc deslligar molts cops. Alguns "esquerranosos" no s'adonen que els tòpics de l'anticlericalisme de la Esquerra només ens divideix internament. No tot ha de ser raó i Il·lustració. I marxisme, i revolució.

També recordo que opinaven sobre les concertades, de la llibertat d'elecció dels pares, de lo dolent que és la escola pública en qualitat - i és cert. Després em vaig adonar que rebien subvencions i feien negoci de la educació, que són la clientela de CiU, que realment els professors cobren menys, que hi ha cert control ideològic en algunes ocasions (en d'altres gens, com a la pública) i que els diners que podrien anar a impostos progressius per la pública van per la pública privada (per la concertada).

En el post Jornada històrica del moviment estudiantil arreu del territori de l'Estat espanyol potser vaig ser massa positivista. La cosa continua igual. Ells guanyen i avancen. Els interessos privats es colen amb el pla de Bolonya i nosaltres no aconseguim res. Mobilització sense repercussió. Ho varem debatre a l'AEP en la XVI Assemblea Nacional de l'AEP.

Aquí vaig oblidar de dir que passo 9 hores setmanals - mínim, ara a l'estiu molt més - amb el tema de Bolonya i els drets dels estudiants quan abans creia que de drets pocs que estaven rebent un regal que era la educació (és que sempre m'han donat ràbia els que no usen el temps per estudiar a la classe, i els que interrompen la classe): Del 15 de novembre al 6 de març. Biografia personal.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Article "Salut mental i capitalisme: Què en diuen les dades i certa filosofia?"

Salut mental i capitalisme: Què en diuen les dades i certa filosofia? (Part 2)

Gràcies per ser el meu amic