Junta de Facultat: Valoracions de la reunió prèvia a la constitució de la Junta de Facultat

Resum de la Reunió prèvia a la constitució de la Junta de Facultat (4 de juny)
  • Hi eren presents: Degà Josep M. Sanahuja Bonfill, un altre membre nat i el simpàtic vice degà d'Ordenació Acadèmica Xavier Rambla - l'únic que fa debat extra-juntari amb els juntaris i que està interessat almenys perquè prenguem algun paper, i l'únic a part de jo, que escriu quelcom a l'Espai Comú del Campus Virtual on es debaten els graus via digital, alguns membres de la PEF (els altres es van excusar per mobilitat geogràfica i altres problemes personals) i tres assemblearis (Marc, Jo i Patricia).
  • En un ambient força distés els tres professors ens van exposar quines seran les pròximes juntes de Facultat i altres reunions que farem, i que si volem en podem demanar d'altres.
  • Cal destacar que tot això es fa en plena setmana d'exàmens lo qual comporta seriosos problemes per a les dos candidatures. Tot sigui per defensar els interessos dels estudiants.
  • Des de la Assemblea - em sembla que vaig començar jo - es va demanar explicacions per les preliminars i borradors que es van aprovar el dilluns passat al Consell de Govern, en plena setmana d'exàmens, a Barcelona a l'Hospital de Sant Pau, amb grans mesures de seguretat (cossos privats, Mossos i anti-avalots preparats). Exposant la crítica que varem fer des de la CAF i els diversos sindicats d'estudiants a l'actitud antidemocràtica del procés d'aprovació dels graus. Se'ns va dir des de Deganat (el senyor Sanhuja) que era per aprovar la nomenclatura, lo qual vaig rebatre ja que des del Rectorat jo ja sabia que això ja s'havia fet fins que el degà va acceptar i va parlar tal i com vam expressar els assemblearis/es presents que eren els "borradors". Lo qual ens va fer indignar perquè el Grau s'aprova en Junta de Facultat. El David Casanella de la PEF va exposar que jo en un comunicat a la classe via campus virtual semblava que posava que eren els graus en si, lo qual vaig rebatra-li demostrant que no sabia llegit tot el text (ho entenc, era llarg) i que jo no menteixo mai.
  • Llavors el Coordinador de Sociologia i Vice degà d'O.A. ens va passar els seus borradors del Grau de Sociologia i ens va convocar a alguns representants a una reunió dimecres a les 12h per debatre-ho. Tenint en compte, l'examen de Ciència de l'Administració - que hauria d'estar estudiant ara - no anirà gaire gent de la PEF, espero que hi vagui el Tòful i algú de l'Assemblea.
  • També ens van recordar que el dijous hi ha la constitució de la Junta de Facultat on hi seran presents tots i totes les juntaris i juntàries.
  • Es van discutir altres temes més concrets així com aspectes de la universitat en general.
  • Se'ns va explicar que el Local d'Estudiants ara l'hem de compartir amb els de la PEF i que ha augmentat el pressupost el doble que l'any passat perquè l'hem de repartir per dos col·lectius. Tampoc és molt important però bé és d'agrair.
  • Se'ns va explicar que el nou pressuposts compta amb una renovació de la façana, i una rampa pels minusvàlids lo qual tots i totes vam estar molt contents.
  • Jo vaig preguntar si el Rectorat posava uns límits als Pressupostos, ells em van dir que no, que es basaven en l' incrementalisme. Hi ha pressupostos fixes i variables. Per exemple, la REPOSOC i la revista de Sociologia Papers reben poc finançament però el suficient per existir.
  • Per a més informació poseu un comentari i us aprofundeixo amb algun d'aquests temes.
En un altre ordre de coses jo com a representant de l'Assemblea, el Jordi Tolà, i el David (perquè el vaig trucar) de la PEF vam ser presents en un debat discussió que va preparar un alumne per un treball seu en el qual hi van haver moltes opinions interessants que crec que no és necessari comentar perquè qui ho vulgui saber ja m'ho demanarà. També vaig repartir diaris del sindicat perquè els nous alumnes (que feien les PAAU) s'assabentin el que passa a la UAB i en general a les universitats públiques catalanes.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Article "Salut mental i capitalisme: Què en diuen les dades i certa filosofia?"

Gràcies per ser el meu amic