El 10 d'abril, si ets barceloní, vota a la consulta popular sobre la independència!

A Opinió Nacional.com he escrit algun article al respecte.
Fa uns anys que continuant sent un defensor ferm dels valors i l'aplicació del federalisme, vaig creure convenient que aquests s'haurien de dur a terme en un altre espai (en un món globalitzat) com era Europa i no en una Espanya uniforme; encara que descentralitzada políticament, i sobretot, administrativament. M'havia passat del federalisme espanyol al federalisme europeu, canviant el meu model d'Estat per a Catalunya, per un d'independent. M'havia convertit, com tants d'altres, en independentista. Havia canviat no només per la postura de la elit espanyola o per la opinió pública general, sinó per la reflexió teòrica i l'anàlisi pràctica de la situació amb la qual es trobava el país tant a nivell nacional, com social, com ecològic, com "anímic" (tot i que sigui difícil definir tal terme parlant de la societat en general). Primerament em vaig postular defensor de les tesis sobiranistes que reclamaven quelcom bàsic: el dret a la secessió d'una regió amb institucions pròpies. I seguidament, vaig anar formulant quin seria el meu camí cap a la independència, des d'un punt de vista social i cohesionador. És per això, que entremig d'aquest procés personal que han viscut molts ex federalistes desencantats que s'han passat a l'independentisme (o al sobiranisme), he tingut entrebancs amb algunes concepcions independentistes que em feien pensar que per construir tal Estat de la forma que el veien alguns, millor quedar-se a casa.
En un programa a Banda Ampla, prèvia reflexió personal (llarga i distesa) amb mi mateix, vaig anar a defensar ja sense embuts -fent el pas definitiu del sobiranisme a l'independentisme activista- la necessitat d'un Estat propi per als catalans i catalanes vinguts d'arreu del món. El meu model d'Estat, de Nació de destí i no d'origen, d'Estat del segle XXI, territorialment equilibrat -sóc un gran defensor de les vegueries-, entre d'altres característiques complementàries, les vaig poder exposar al programa.


Mentrestant aquest canvi -tant personal, com social- anava succeint a Catalunya, el Tribunal Constitucional anava treballant l'última "retallada" en drets nacionals. Llavors ja formava part -no tant pel meu independentisme prematur, sinó per la meva defensa de la democràcia participativa- de l'organització de les consultes populars sobre la independència, muntades per la societat civil, per fer bullir l'olla i el debat públic (tant sa que és) sobre un tema radical (que trenca amb la legalitat vigent espanyola). Com a membre de la plataforma comarcal Bages Decideix i com a voluntari de Mesa de Manresa Decideix, així com col·laborador en la Marxa de Torxes i algun altre acte puntual complementari. Ara mateix, estic posant el meu últim gra de sorra havent participat en el vot anticipat a Gràcia amb uns molt bons amics, i formant-me com a vocal de seguretat-en realitat no hi haurà cap problema- d'un col·legi per aquest 10 d'abril, el dia que Barcelona (la capital, és un símbol) votarà Sí o No a la independència, que esperem sigui amb una gran participació, augmentant els alts números ja registrats en els vots anticipats.

Comentaris

Anònim ha dit…
Molt bon article. Felicitats.

Entrades populars d'aquest blog

Article "Salut mental i capitalisme: Què en diuen les dades i certa filosofia?"

Gràcies per ser el meu amic

Resum de la setmana: Els estudiants diuen No al Pla de Bolonya i Vaga de fam a la UAB